'Stoner' - John Williams




Για την ύπαρξη του 'Stoner' του John Williams πληροφορήθηκα μέσα από μια ανάρτηση στο βιβλιοφατσόφιλο ή φατσοβιβλίο σχετική με την παρουσίαση του βιβλίου απ' τον Julian Barnes στην Guardian. Έπειτα έπεσα πάνω του ξανά και ξανά μέχρι που αποφάσισα να το προμηθευτώ ως ebook και παρόλη την πρεμούρα μου να το διαβάσω το άφησα στη μνήμη του Kindle μου για ένα τρίμηνο.
Ο Stoner είναι ένα αγροτόπαιδο που με την παρότρυνση των γονιών του μπαίνει στο πανεπιστήμιο της Columbia για να σπουδάσει Γεωργία και τελικά καταλήγει ύστερα από μια σύντομη επαφή με την Αγγλική λογοτεχνία να αλλάξει αντικείμενο και να ασχοληθεί εξ' ολοκλήρου με τα Γράμματα. Ο Stoner είναι ένας τίμιος, σκληρά εργαζόμενος καθηγητής που αγαπάει την διδασκαλία και τους φοιτητές του, ένας οικογενειάρχης που ανακαλύπτει μετά από ένα μήνα ότι ο γάμος του είναι αποτυχημένος, ένας ήπιων τόνων χαρακτήρας τη ζωή του οποίου  παρακολούθησα άλλοτε με αρκετό ενδιαφέρον κι άλλοτε πιάνοντας τον εαυτό μου να μουρμουράει 'ε, και λοιπόν;'.
Το βιβλίο μου άφησε μια γεύση του ανικανοποίητου. Σαν να ήθελα κάτι παραπάνω να συμβεί, ή έστω κάποια από αυτά που συνέβησαν να αποδοθούν με διαφορετικό τρόπο. Σίγουρα δεν είναι ένα βιβλίο που το προσπερνάς και πιάνεις το επόμενο δίχως να σταθείς σε κάποιες καλές του στιγμές.
Όσο όμως ο χρόνος κυλάει κι απομακρύνεται απ' τη στιγμή που διάβασα την τελευταία αράδα, αντιλαμβάνομαι ότι τελικά ήταν ένα ακόμα μυθιστόρημα που δεν με ενθουσίασε.



Υ.Γ.: To βιβλίο που είχα στη διάθεση μου ήταν στα αγγλικά και δεν θα δημιουργήσει προβλήματα σε κάποιον που γνωρίζει καλά τη γλώσσα

('Stoner',  Vintage Classics, 305 σελίδες)

Σχόλια