Η πέτρινη σχεδία - José Saramago



Ανακαλύπτοντας την ουσία μέσα απ' τις λέξεις είναι για τον καθένα μια προσωπική υπόθεση. Μια ιστορία πίσω απ' την ιστορία, που έχει να κάνει με τις προσλαμβάνουσες του καθενός, τις εμπειρίες, τη γνώση αλλά πάνω απ' όλα την αντίληψη. Γι αυτό και η Πέτρινη Σχεδία του José Saramago θα σημαίνει πολλά περισσότερα για τους Ίβηρες από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Ο συγγραφέας θεωρεί ότι οι δυο χώρες, Πορτογαλία και Ισπανία, μοιράζονται μια κουλτούρα διαφορετική απ' την υπόλοιπη Ευρώπη κι αυτήν πιστεύω θέλει να τονίσει, να προβάλλει, να εξυμνίσει με τον δικό του μοναδικό, απέριττο λόγο μέσα απ' αυτό το μυθιστόρημα.
Αν διαβάσει κανείς την περίληψη του βιβλίου νομίζω ότι από περιέργεια και μόνο θα θελήσει να το ξεκινήσει. Η Ισπανία και η Πορτογαλία αποκόπτονται απ' την υπόλοιπη Ευρώπη, τα Πυρηναία σχίζονται στα δύο και ουδείς ξέρει το γιατί. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σ' αυτό το υπέροχο μυθιστόρημα. Την ιδέα, το χιούμορ, το πως εκτυλίσσεται; Τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες (πέντε πρόσωπα κι ένας σκύλος) που αναρωτιέσαι αν έχουν ή όχι κάποια σχέση με το φαινόμενο; Ως συνήθως δεν θα επεκταθώ περαιτέρω. Ο Σαραμάγκου είναι ένας συγγραφέας του οποίου το γράψιμο με συναρπάζει. Έχω απλώσει στο μυαλό μου τους τίτλους του και θα διαλέγω κάποιον κάθε φορά αφήνοντας τον κι έχοντας κατά νου αυτή την επιβλητικά γερασμένη μορφή του, να μου αφηγείται ιστορίες μέσα από τις σελίδες των βιβλίων του.


Σχόλια

  1. Τι μου θυμίσατε τώρα...
    Το ευρηματικό βιβλίο του Σαραμάγκου ήταν διαβατήριο για να μπω στον κόσμο του. Η βλακεία μου ήταν που το δάνεισα σ' ένα φίλο. Ξενέρωσα εντελώς, όταν επέμενε ότι μου το επέστρεψε. Πάει το βιβλιαράκι μου. Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα πάλι μου το δάνεισαν σε ηλεκτρονική μορφή και σε άλλη γλώσσα
      αλλά το επέστρεψα και το αγόρασα και πάλι σε ebook για να το 'χω.

      Διαγραφή
  2. από τους αγαπημένους μου ο σαραμάγκου. το συγκεκριμένο δεν το έχω διαβάσει ακόμα αλλά δεν με τρομάζει ακόμη και αν αφορά περισσότερο τους ισπανούς και τους πορτογάλλους. το γράψιμό του είναι έτσι κι αλλιως εξαιρετικό. ακόμα και τις ''μικρές αναμνήσεις'' ευχαριστηθήκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασφαλώς και να μην σας τρομάζει, το βιβλίο είναι εξαιρετικό. Τυχαίνει να έχω ζήσει από κοντά τους Ισπανούς και λίγο τους Πορτογάλους γι αυτό και η αναφορά στο 'ιβηρικόν' της ιστορίας :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου