300 λέξεις



Αυτό το διάστημα έχω καταφέρει να ασχοληθώ αρκετά με τη συγγραφή βάζοντας ένα δύσκολο στοίχημα με τον εαυτό μου. 300 λέξεις κάθε μέρα.
Πέρασαν δυο χρόνια κατά την διάρκεια των οποίων εκτόνωνα τη συγγραφική μου ανάγκη μέσα από διηγήματα. Το μυθιστόρημα που παραμένει για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση έμενε πίσω και γιγαντωνόταν σε ένα τέρας με το οποίο δεν έβρισκα τη δύναμη να αναμετρηθώ. Η βολική αυτή δικαιολογία παύλα σκέψη με οδηγούσε σε περισσότερο διάβασμα και στις μικρές ιστορίες που αναρτούσα σε τούτο δω το ιστολόγιο. Που και που έριχνα μια ματιά στο τελευταίο μου εκτενές πόνημα, κάτι που είχα ξεκινήσει καιρό πριν, πρόσθετα μια δυο σελίδες με κόπο και συνήθως ανόρεκτα και το ξανάφηνα για μήνες. Παράλληλα αισθανόμουν ότι δεν με ικανοποιούσε τίποτα. Ούτε τα διηγήματα, ούτε και το διάβασμα. Απέφευγα να κάνω αυτό που ήθελα περισσότερο απ’ όλα κι αυτή η αντίφαση με συνόδευε μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα και στο τέλος χρόνια. Ώσπου μια μέρα το πήρα απόφαση. Θα επιστρέψω στην πειθαρχία που με χαρακτήριζε όταν διάβαζα μουσική. Αυτή που με βοήθησε να τελειώσω την πρώτη μου νουβέλα, έπειτα το πρώτο μου μυθιστόρημα και μετά το δεύτερο. 300 λέξεις κάθε μέρα λοιπόν κι αν βγαίνουν περισσότερες τόσο το καλύτερο.
Και το γεγονός ότι θα δούλευα το έκτο μου βιβλίο ενώ έχει εκδοθεί μέχρι στιγμής μόνο το ένα; Η πιθανότητα να μου ζητήσουν και πάλι λεφτά για κάτι που θα κοπιάσω και που κατά πάσα πιθανότητα δε θα φτάσει ποτέ στις προθήκες των βιβλιοπωλείων παρά μονάχα θα χαθεί σε ψηφιακή μορφή στον ωκεανο της αυτοέκδοσης;
Πρέπει να έχεις μια ζυγαριά ακριβείας για να καταλάβεις ότι τα μείον είναι περισσότερα από τα συν; Κι όμως δεν είναι. Μέσα σε λίγο διάστημα από την μέρα που ξεκίνησα την συστηματική συγγραφή μιας ιδέας αισθάνθηκα ότι για αυτή την περίοδο της ζωής μου είμαι δημιουργικά ενεργός όπως πραγματικά το είχα φανταστεί. Θα παλέψω για να φτάσω στο τέλος, θα καταφέρω να το τελειώσω και θα το δουλέψω όσο μπορώ για να βγει κάτι καλό. Αλλά πάνω απ’ όλα θα ευχαριστηθώ τη διαδικασία, θα ζήσω με τους ήρωες, θα ψάξω το κεφάλι μου για ιστορίες, θα ακούσω αυτές που θα μου πουν κι ας γίνει μετά ότι θέλει.
Δεν μπορείς να παραβλέπεις τις ανάγκες σου. Όσο τις αφήνεις πίσω τόσο βαθύτερα θα σε χαράζουν και μετά οι πληγές σου θα κλείνουν δύσκολα. Μπορεί να ζω μια ουτοπία αλλά χωρίς αυτή δεν μπορώ να ζω. 300 λέξεις κάθε μέρα ...


Σχόλια

  1. "Τιμή σ' εκείνους όπου στη ζωή των
    ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες"!

    Έτσι, Σπύρο, καλή δύναμη!

    Κάτι ανάλογο είχε προτείνει και η Βιρτζίνια Γουλφ, ότι δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να προσπαθείς να γράφεις 200 λέξεις κάθε μέρα και πριν καν το καταλάβεις θα έχεις ένα ολόκληρο βιβλίο. Πόσες φορές δεν προσπάθησα να κρατήσω μια συγκεκριμένη συνταγή σχετικά με το γράψιμο, η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα κατέρρεε ολοκληρωτικά.

    Όντως, δεν μπορείς να παραβλέπεις τις βαθύτερες ανάγκες σου και όταν τελικά τις ικανοποιείς, απορείς που τόσο καιρό δεν τους αφιέρωνες αυτό το ελάχιστο μερίδιο των λέξεων που θα τις ανακούφιζε προσωρινά.

    Άσχετα με την ποσότητα των λέξεων, αυτό που έχω παρατηρήσει εγώ είναι ότι το γράψιμο σε υπολογιστή κερδίζει σε ποσότητα και εκφραστικότητα αλλά χάνει σε ποιότητα και συνοχή. Χρειάζομαι ένα τετράδιο για να ξεφυλλίζω τι έχω γράψει, στον υπολογιστή απλώς γράφω από εκεί που θυμάμαι ότι σταμάτησα! Πρώτα πρέπει να αποφασίσω πού θα γράψω τις 300 λέξεις και μετά να αποφασίσω να τις γράψω... το γράψιμο είναι ένα χάλι και εγώ νιώθω τόσο οικεία μέσα στην τόση ακαταστασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ αγαπητέ Μαραμπού γραφείς εξαιρετικά κειμενα μέσα κι εξω απ το blog σου. Τα απολαμβανω και συχνα αναρωτιέμαι αν εχεις πουθενα κρυμμένο και κανένα μυθιστορημα. Έχουμε ελπίδες;

      Διαγραφή
  2. Ω ευχαριστώ για τα καλά λόγια!

    Αν με καλοπιάνεις τόσο εκδηλωτικά, κάτι μπορεί να γίνει με το μυθιστόρημα. Χαχα! Δεν έχω κάτι έτοιμο αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν έχω και καθόλου!! Το "πρόβλημα" είναι ότι δεν μπορώ να συνθέσω μυθιστόρημα με στέρεα δομή και δυνατούς χαρακτήρες, γιατί μου αρέσει να γράφω έτσι όπως διαβάζω, και στα διαβάσματά μου αδιαφορώ επιδεικτικά για την πλοκή όσο υπάρχει το στοιχείο της μορφής και της γλωσσικής μεταστοιχείωσης που με καθηλώνει και με συναρπάζει.

    Από την άλλη, αν (όντως) γράφω έτσι όπως διαβάζω, τότε έχεις πολλές ελπίδες να δεις μυθιστορήματά μου! Το σίγουρο είναι ότι δε θα λησμονήσω να σε μνημομεύσω στο Νόμπελ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου