Μια φάρσα επιτυχημένη και άλλα διηγήματα - Ίταλο Σβέβο



Πέρασαν σχεδόν δυο μήνες απ' την προηγούμενή μου ανάρτηση στο μπλογκ κάτι που νομίζω ότι δεν έχει ξανασυμβεί από τότε που το ξεκίνησα το 2012. Φαίνεται πως η άνοιξη φέτος με χτύπησε για τα καλά και έφερε μαζί της αναγνωστική και συγγραφική ραστώνη.
Αυτό το διάστημα λοιπόν, κάποια στιγμή, ξεκίνησα τα τέσσερα διηγήματα του Ίταλο Σβέβο θεωρώντας πως ήταν η κατάλληλη μορφή πεζού για να με βάλει σιγά σιγά πίσω στον ρυθμό μου. Τα κείμενα αυτά όμως, εκτός του ότι είναι εξαιρετικά, είναι γραμμένα με τέτοιο τρόπο που απαιτούν την προσήλωσή σου, τη σκέψη σου, την προσοχή σου. Ο Σβέβο χρησιμοποιεί μια άμμεση και σχετικά απλή γραφή για να μεταφέρει την πυκνή του σκέψη στο χαρτί κι ενώ θα περίμενε κάποιος ότι αυτό θα διευκόλυνε τον αναγνώστη, με ένα μαγικό τρόπο του επιβραδύνει το ρυθμό έτσι ώστε τελικά να αφήνει πίσω του δύσκολα την κάθε σελίδα. Εν ολίγοις όχι κι ό,τι πιο κατάλληλο για την φάση που περνούσα - ελπίζω να έχει παρέλθει αν και δεν είμαι βέβαιος! - όπου ίσως θα έπρεπε να διαβάσω ένα page turner ή τέλος πάντων κάτι πιο εύπεπτο. Παρόλα αυτά έφτασα στο τέλος χωρίς να το 'χω μετανιώσει, κάθε άλλο μάλιστα αφού ανανεώνω το ραντεβού μου στο μέλλον και για άλλα έργα του.

Δεν καταβροχθίζω βιβλία, το συγκεκριμένο δεν θα το τολμούσα άλλωστε, το θέλω στη βιβλιοθήκη μου και θα πρότεινα σε όσους αγαπάνε το βιβλίο να το αποκτήσουν κι εκείνοι.


Σχόλια